L’Entrenament esportiu és per gent jove només? Evidentment que no. Article de Sergi Morera

Els infants

Durant la infantesa hi ha una finestra d’aprenentatge que des del punt de vista esportiu també s’ha d’aprofitar. Però és important recordar que el treball de força per aquestes edats ha d’estar sempre ben planificat i treballat amb professionals de l’esport. Això implica planificar com s’aplicaran els treballs de força; alhora que també treballar les diferents capacitats físiques, habilitats motrius i la coordinació. Tot això ens ajudarà a que els nens i les nenes se sàpiguen moure bé. I moure’s bé, és fonamental al llarg de tota la seva vida ja que implica interioritzar hàbits de control postural per evitar lesions a curt i llarg termini; així com per créixer com a persones actives i amb un nivell de condicionament físic òptim per no tenim cap tipus de limitació. I un element rellevant, ajuda a prendre consciència del cos, desenvolupant l’agilitat i els reflexos.

Per exemple, s’ha demostrat que els impactes que genera la pràctica esportiva sobre les estructures òssies repercuteixen en un contingut mineral ossi major, i aquest contingut determinarà l’estat de l’os en etapa adulta. Tot i així càrregues excessives poden afectar negativament a la densitat de l’os. Per tant es demostra la importància de realitzar aquest exercici sota supervisió per evitar lesions.

 

La gent gran

Però també és sa i saludable que es practiqui en èpoques més tardanes d’edat. Des de que naixem que no parem d’envellir, per tant, tenir un estil de vida actiu i planificar un treball de força i d’habilitats motrius beneficiarà la nostra vida quotidiana fent que envellim més tard. L’objectiu és no perdre la funcionalitat que ens deriva en altres patologies com la osteoporosis, la pèrdua de massa muscular, etc. Realitzar exercici físic sota supervisió mèdica ens ajudarà a millorar l’equilibri metabòlic, reduir les incidències de malalties cardiovasculars i gaudir d’un millor estil de vida. És a dir, viure millor quan els anys ja comencen a ser un factor condicionant.

I és clar, la pràctica d’esport amb força també ho és per la gent jove o adulta. Sigui com sigui, els entrenaments han de guiar-se per tres conceptes clau: l’adaptació anatòmica, la proporcionalitat en les càrregues i el domini de la tècnica.

 

A Bayes Esport oferim un servei d’entrenaments personals focalitzats al teu objectiu independentment de l’edat i de l’estil de vida que tinguis. Concretament estem especialitzats en entrenaments personals per:

  • Rendiment Esportiu; per estar al màxim preparat per l’esport que es practica, donar el màxim només és possible si s’ajusta cada detall, i per això ens centrem en la millora de les capacitats individuals posant l’atenció en l’esport que concret que es practica i aconseguir així generar una base sòlida de l’entrenament de força que proporcioni menys risc de lesió i alhora poder-les prevenir.
  • Condicionament físic i salut; per tal de portar una vida ACTIVA i SALUDABLE, sense cap tipus de limitació, practicant esport de forma habitual però sempre sota el control mèdic d’un especialista. Un acompanyament esportiu al llarg de les diferents etapes de la vida.

 

I no oblidis… practicar l’activitat física millora l’autoestima, disminueix l’estrès, millora la capacitat  de treball, millora la qualitat del son i s’aconsegueix un benestar psicològic.

Coneix el perfil professional de l’especialista en entrenaments esportius Sergi Morera, membre de l’equip de Bayés Esport.

ComparteixShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn